Geoblog.pl    drugad    Podróże    Wielki tydzień w Meksyku    Najpiękniejsze miasto w Meksyku - Guanajuato

Najpiękniejsze miasto w Meksyku - Guanajuato

Meksyk
Meksyk, Guanajuato

Guanajuato jest wedlug mnie najpiękniejszym miastem w Meksyku. Może nie wszyscy się ze mną zgodzą ale z pewnością jednym z najciekawszych. W mieście znajdoway się największy kopalnie srebra w ameryce pólnocnej. To z nich wziao się bogactwo i przepych. Obecnie miasto jest nieduże spokojne i nastawione na lokalnych tyurystów. Polożone jest w dolinie na zboczach znajdują się piękne kolorowe domki. Ciekawostką jest w jaki sposób odbywa się tam ruch koowy to znaczy na powierzchni jeżdzi się w jednym kierunku z poudnia na pólnoc natomiast w drugą stronę ruch odbywa się tunalami pod miastem. Jest to spora osobliwośc jak ktoś bedzie samochodem to zrozumie jak cięzko jest się polapać w calym systemie korytarzy.

Kolejną wielką osobliwościa miasta jest muzeum Mumi. Niebyo by to może nic dziwnego gdyby nie to że mumie są w popliskiego cmętarza i maja okolo 100 lat. Poprostu miescowa gleba ma waściwości konserwowania cial. Cmętaż jest may więc jak kogoś niestać na kwaterę to zostanie z niej usunięty a jak jest w dobrym stanbie to ląduje w muzeum. Ogólnie muzeum to robi dość makabryczne wrażęnie - szcególnie mumie malych dzieci lub kobiety pochowanej żywcem. Zreszta zobaczcie sami na zdjęciach